Český jazyk a literatura |
Tvorba vlastního textu |
Co jsem se za poslední rok naučil?; Přepis vytvořených textů |
|
Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech.
Vypráví jednoduchý příběh či událost. |
Promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou) na téma léto, dovolená, volný čas.
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého života, který prožil. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Španělský jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se jeho samotného, členů jeho rodiny a kamarádů
otázky a odpovědi na konkrétní informace, které se vztahují k osvojovaným tématům |
Opakovací a shrnující cvičení.
Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – Komunikace.
Práce s videoukázkou. |
Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení.
Porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům.
Odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět.
Základní zdvořilostní obraty.
Jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace. |
Gramatika: Shrnutí gramatiky 8. ročníku.
Témata: Im Geschäft, Ferien und Reisen.
Sebehodnocení a zpětná vazba k uplynulému pololetí. |
Matematicko fyzikální základ |
při řešení úloh užívá dělitelnost v oboru přirozených čísel
analyzuje a řeší aplikační geometrické úlohy s využitím osvojeného matematického aparátu
užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů |
využití v praktických příkladech
využití vlastností těles při výpočtech povrchu a objemu
skupinová práce - příprava na shrnutí témat oboru fyzika |
|
Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů.
Vymezí a lokalizuje region Prahy.
Hodnotí na přiměřené úrovni přírodní, hospodářské a kulturní poměry pražského regionu.
Hodnotí na přiměřené úrovni možnosti dalšího rozvoje pražského regionu. |
První světová válka.
Podoba demokracie po první světové válce.
Přírodní, hospodářské a kulturní poměry Prahy.
Možnosti rozvoje Prahy. |
První světová válka - průběh a důsledky.
Sebehodnocení a zpětná vazba uplynulého pololetí. |
Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality
hudební aktivity |
výtvarné a hudební hry |
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v odbíjené, košíkové a zařazovaných doplňkových sportech.
Uvádí do souvislostí zdravotní a psychosociální rizika spojená se zneužíváním návykových látek a životní perspektivou mladého člověka.
Uplatňuje osvojené sociální dovednosti a modely chování při kontaktu se sociálně patologické jevy ve škole i mimo ni. |
Volejbal, basketbal, kondiční cvičení, doplňkové sporty.
Návykové látky- ilegální drogy.
Dokument Katka. |
LonCup - střelecké dovednosti. |
Člověk a svět práce |
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochran při práci s nástroji a nářadím. Poskytne první pomoc při úrazu. |
bezpečnost a ochrana zdraví při práci, pracovní pomůcky, první pomoc při drobných poraněních |
scénky - první pomoc |
Člověk a příroda |
Navrhne nejefektivnější jednání v modelových příkladech havárie s únikem nebezpečných látek.
Opakování probraného učiva za pololetí. |
Mimořádné události - havárie a úniky nebezpečných látek |
|